Nyhedsvisning

Ny kampagne med klistermærker skal gøre opmærksom på AAU's Building Support-app. Foto: AAU

Hvis alt går i sort – brug AAU Building Support

Når du bevæger dig rundt på gange, toiletter og undervisningslokaler på campus Aalborg, vil du næppe undgå at få øje på nogle nye klistermærker, som informerer om AAU Building Support. Hvis du oven i købet er sådan lidt fra Randers kanten, så kan du helt sikkert også få de fleste udsagn til at rime. Prøv selv.

Lagt online: 22.08.2019

Af Maria Trabjerg, Campus Service

De mange forskellige Building Support-klistermærker rundt omkring på hele campus i Aalborg er opsat, fordi Campus Service har et ønske om, at alle ansatte og studerende nemt skal kunne indberette fejl, som dermed hurtigt kan udbedres.

- Det er godt for arbejds- og studiemiljøet, hvis tingene hurtigt bliver lavet, og det er præcist det, der er vores mission i Campus Service, siger teamleder Michael Baden Sørensen.

- Med Building Support-appen har vi et system, som automatisk og hurtigt bringer den enkelte fejlmeddelelse direkte til det relevante team i Campus Service, frem for at være afhængig af personer, som skal sortere og videresende de indkomne beskeder. Vi har håndværkere, gartnere, rengøringspersonale og facility supporters, som alle har ansvaret for forskellige områder, tilføjer han.

Opgradering gør appen lettere at bruge

AAU Building Support-appen er ikke helt ny, men har fået en grundig opgradering, der gør den endnu nemmere at anvende. Reklamefremstødet her i efteråret skyldes de allerede gode erfaringer med appen, hvor mere end 3.500 fejl årligt er blevet indrapporteret og løst.

- Det er jo ikke fordi, vi håber at modtage mange fejlmeldinger, siger Michael Baden Sørensen med et lille smil.

- Målet er derimod at skabe tilfredshed og handlingsmuligheder for studerende og ansatte, som måske opdager en pære, der er sprunget eller et møbel, der er gået i stykker, tilføjer han.

Også problemer med ventilation eller manglende rengøring kan meldes ind direkte i appen. Pointen er, at man på under et minut gennem appen kan fortælle universitetets håndværkere, gartnere med flere om fejl, så de kan reparere det hurtigst muligt. Alle opfordres til at melde fejl ind, og jo flere der bruger Building Support-appen, desto bedre service vil man opleve.

De mange klistermærker, der er opsat strategiske steder på campus, suppleres af en ’superhelte-video’ målrettet studerende på AAU’s Facebook side og ekstra info til førsteårsstuderende.

Vil du også gerne kunne kontakte Campus Service med et greb i lommen, så download appen til Android og Apple.